کشمش

مویز و کشمش سبز آجیلی 2-3 سانتی متر طول. این به طور گسترده در خاورمیانه و آسیای مرکزی تولید می شود. متراکم، کمی فشرده است و اسیدیته ای مشابه اسید انگور دارد.

این نوع کشمش دراز است و انگور دارای نرمی، شیرینی، زودرسی و عدم آلودگی خاک است و خوشه ها به خاک نمی چسبند.

ابتدا این انگورها را در محلول قلیایی خیس کرده و با آویزان کردن روی سیم های تابیده شده در داخل محوطه بهداشتی خشک می کنند، کشمش سبز از بهترین کشمش ها محسوب می شود.

کشمش نوعی انگور استکه سه هفته است خشک شده است. در بسیاری از مناطق جهان مانند فلسطین، اردن، آمریکا، استرالیا، ایران و توگو تولید می شود.

کشمش

از بهترین انگورهای غنی از شکر و تفاله سفت با دانه یا از انگور سلطانی بدون هسته انتخاب می شود. انگور سفید به دلیل داشتن پوست نازک و زیبا یکی از بهترین انواع انگور مناسب برای تهیه کشمش محسوب می شود.

قندها 90 درصد وزن کشمش را تشکیل می دهند. انگور را در آفتاب یا در سایه به روش های خاصی خشک می کنند تا تبدیل به کشمش شود.

در بریتانیا، ایرلند، نیوزلند و استرالیا، کلمه کشمش برای انگورهای درشت و تیره خشک، سلطانات برای انگورهای طلایی رنگ خشک، و کشمش برای انگورهای سیاه و سفید بدون هسته خشک شده استفاده می شود.

کشمش با وجود اندازه کوچکش، به دلیل داشتن فیبر، فسفر و آهن، علاوه بر داشتن ویتامین های (B) و (C) یک وعده غذایی کامل محسوب می شود.

کشمش همچنین یکی از مهم ترین منابع غذایی آنتی اکسیدان است. اسیدهایی مانند (فنل ها، تارتاریک، پلی فنل ها). کشمش همچنین تعداد زیادی از بیماری ها را درمان می کند

و به عنوان مکمل غذایی برای افرادی که از ضعف عمومی بدن رنج می برند نیز استفاده می شود و فواید خوردن کشمش نه تنها درمان بیماری هاست، بلکه در ساخت آن از کشمش نیز استفاده می شود. تعداد زیادی لوازم آرایشی برای مراقبت از مو و پوست.

معروف ترین انواع کشمش: کشمش طلایی: این نوع کشمش از خشک کردن انگور و قرار دادن آن در آفتاب به مدت طولانی تا زمانی که طلایی شود درست می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *