کربنات

دئودورانت محصول دیگری است که اغلب حاوی کربنات سدیم خوراکی است زیرا در جذب بو عالی است. به همین دلیل است که برخی افراد یک جعبه قوطی باز را در یخچال یا حمام خود می گذارند.

این به دلیل خواص ضد میکروبی آن کار می کند. عرق انسان در واقع بی بو است و تنها زمانی شروع به بوی بد می کند که باکتری های روی پوست شروع به تجزیه شدن به مواد زائد اسیدی کنند.

جوش شیرین این فرآیند را به طور کامل متوقف نمی کند، اما نتیجه را به میزان قابل توجهی اسیدی و در نتیجه تیزتر می کند. پاک کردن زیر بغل با آب مخلوط با جوش شیرین یا استفاده از مقداری جوش شیرین خشک به از بین بردن بوی عرق کمک می کند.

فواید ناشناخته بیکینگ پودرجوش شیرین در واقع به دلیل استقامت آن در بین ورزشکاران بسیار محبوب است.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که گاز تسکین‌دهنده عملکرد بالاترین سرعت را در مدت زمان طولانی‌تری به ویژه در طول تمرینات با شدت بالا ممکن می‌سازد.

در طول این نوع ورزش، سلول های ماهیچه ای چیزی به نام اسید لاکتیک تولید می کنند. اسید لاکتیک علت احساس سوزش هنگام ورزش سخت است.

کربنات

همچنین با کاهش PH داخل سلول ها باعث خستگی عضلات می شود. جوش شیرین pH بالایی دارد و می تواند تا حدودی اسید لاکتیک را جبران کند.

این می تواند به ادامه فعالیت بیشتر کمک کند. یک مطالعه نشان داد کسانی که قبل از ورزش کمی جوش شیرین مصرف می‌کردند، حدود 4.5 دقیقه بیشتر از کسانی که این کار را نمی‌کردند طول کشید.

از جمله مواردی است که این کار در بالاترین توان 4.5 دقیقه بیشتر طول می کشد. برای تمرینات روزانه، این ممکن است معنای زیادی نداشته باشد، اما وقتی در حال اجرای یک مسابقه هستید، می تواند همه چیز را تغییر دهد.

جوش شیرین درمان خوبی برای انواع بیماری های پوستی است. به ویژه در تسکین خارش مزمن و سوزش ناشی از نیش و نیش حشرات مفید است.

برای این کار، یک خمیر غلیظ با جوش شیرین و آب درست می شود و روی مناطق آسیب دیده اعمال می شود. اگر خارش پوست در نتیجه آفتاب سوختگی باشد، می توان حمام جوش شیرین را امتحان کرد.

جوش شیرین به یک حمام گرم (نه داغ) اضافه می شود و سپس می گذاریم حداقل 30 دقیقه بماند و مطمئن شوید که نواحی آسیب دیده کاملاً پوشیده شده است.

برخی شواهد نشان می دهد که آفتاب سوختگی با اضافه کردن نشاسته ذرت و جو دوسر به حمام بهتر پاسخ می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *