ترمه

محصول ترمه قاجار یزد با طرح های جذاب و سنتی بته جقه و رنگ های خارق العاده تولید می گردد و این نوع پارچه جزو سوغاتی های ایران و یزد نیز به شمار می رود.

مرحله ای است که در آن نخ ها بسته به طرح های پارچه در بافتن منسوجات بر اساس آن استفاده می شود.

و مقدار بافته شده بستگی به درخواست و نظر مصرف کنندگان در مورد یک ماده خاص دارد و معمولاً دستگاه نساجی با یک نوع استفاده می شود.

منسوجات، یعنی هر یک از ماشین‌ها به وظیفه خود توزیع می‌شوند پس از پایان فرآیند صنعتی، استفاده از پارچه در تولید پوشاک، اثاثه یا لوازم داخلی و سایر منسوجات آسان می‌شود.

ترمه

تعداد پارچه های مورد استفاده ترک ها در طول تاریخ بسیار زیاد است. با توجه به اینکه ماده ای است که به مرور زمان فرسوده می شود.

نمونه های کمی به امروز رسیده است. تعداد پارچه های ذکر شده در منابع حدود 650 عدد است.

با این حال، مناسب است یک بار دیگر بیان کنیم که اطلاعات دقیقی در مورد اکثر آنها وجود ندارد. برخی از آنها در زیر به ترتیب حروف الفبا ارائه شده است.

عبا: نوعی پارچه ضخیم است که از پشم شسته و شانه شده بافته و کوبیده و فشرده می شود.

عبا که شبیه نمد نازک است، به عنوان عبایی، ژاکت کش باف، پوتور، چاکشیر، دمپایی در آب و هوای خشن و سرد و به عنوان لباس، ساق و زانوبند در واحدهای نظامی استفاده می شد. در گذشته بهترین لباس ها در بالیکسیر بافته می شد. رنگ سیاه آبا را کبه می گویند.

نوعی پارچه ابریشمی، آبانی پارچه ای است ضخیم و درشت طرح دار که با ابریشم دوزی شده است. به طور کلی به عنوان اثاثه یا لوازم داخلی و بسته نرم افزاری استفاده می شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *