آجر

مدارهای دانش در مورد انواع  آجر نسوز خانگی قیمت و کاربرد آنها بسیار است. به همین دلیل سایت ساکان این مقاله را تهیه کرده است.

زیرا در زمینه املاک و مستغلات در عمان مانند اجاره آپارتمان در مسقط و یا فروش ویلا در مسقط و سایر شهرهای عمان تخصص دارد .
آجر نسوز یکی از انواع مصالح سازه ای است که در ساختمان سازی و ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر تزئین خانه از داخل و خارج با نماهای عمان املاک در انواع و اندازه های مختلف.
با این حال، استفاده از آجرهای نسوز در هر املاک و مستغلات در عمان دارای عوامل اساسی برای رسیدن به نتیجه ای است که نشان دهنده ارزش افزوده ملک در سطوح مالی و معماری است.
اولین مورد از این عوامل تعیین ماهیت ساخت آجرهای نسوز است که در برخی جزئیات فنی با توجه به نوع، اندازه و ابعاد آجر از نظر عرض، طول و ضخامت متفاوت است.
به طور کلی، آجرهای نسوز از بقایای ذوب چینی سرامیک، پس از سوزاندن خاک سرامیکی، به عنوان مثال، در کوره برای شکل دادن تولید می شوند.

آجر

مقادیری خاک و سنگ وجود دارد که توانسته اند در برابر دمای بالا مقاومت کنند.

این خاک نسوز و سنگ گرفته شده است. که معمولاً قهوه ای رنگ با چگالی مولکولی ریز است و خوب آسیاب می شود تا تبدیل به پودر ریز شود.
سپس دوباره در فرها با دمای بیش از 1500 درجه سانتیگراد پخته می شود.

سه روز متوالی به صورت خمیر غلیظی در می آید که در قالب های از پیش آماده شده در اندازه های مورد نیاز ریخته می شود تا آجر بعد از سرد شدن و خشک شدن ابعاد قالب را به خود بگیرد.
در نتیجه این مکانیسم ساخت، آجرهای نسوز به نام‌های دیگری شناخته می‌شوند که معروف‌ترین آن‌ها آجر کوره‌ای است که به لطف فرآیند پخت و پز تحت فشار و در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود.
اولین خاصیت شناخته شده این آجر مقاومت آن در برابر حرارت زیاد است، از این رو در ساخت و اندود اجاق ها، دودکش ها و تابه ها کاربرد فراوانی دارد.

همچنین به عنوان لایه عایق حرارتی استفاده می شود و با پیشرفت صنعت و تولید سایزهای بالاتر در ضخامت، در پوشش نما و دیوار آشپزخانه ضروری شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *