زرشک

نام ژاپنی زرشک اناری از جوشانده ساقه و ریشه آن گرفته شده است که به عنوان شست و شوی چشم استفاده می شد، از این رو آن را مگیمی نامند.

به آن کوتوری تومارازو نیز می‌گویند زیرا خارهای تیز زیادی روی شاخه‌هایش دارد و بعید است که پرندگان روی آن نشسته باشند.

درختچه ای پهن برگ خزان کننده است که تا ارتفاع حدود 2 متر (متر) رشد می کند و دارای شاخه های خوبی است.

شکل درخت ایستاده است.

پوست آن قهوه ای مایل به خاکستری تا قهوه ای با شکاف های عمودی تا حدودی نامنظم است. شاخه ها قهوه ای مایل به قرمز تا قهوه ای با شیارها و برجستگی های طولی برجسته هستند.

گره های شاخه و پایه برگ دارای خارهایی به طول 5 تا 12 میلی متر (میلی متر) هستند و پایه های برگ پایه ها دارای سه خار مجزا هستند. پوست یک رنگ زرد تولید می کند.

زرشک

برگ‌ها منفرد هستند، روی شاخه‌های بلند تازه روییده متناوب ، و روی شاخه‌های کوتاهی که از وسط شاخه‌های دوساله بیرون می‌آیند  قرار دارند.

تیغه های برگ به طول 1 تا 5 سانتی متر (سانتی متر) و عرض 0.5 تا 1.5 سانتی متر، بیضی شکل تا تقریباً بیضی یا کفگیر، با نوک های صاف یا گرد و پایه های مخروطی.

دمبرگ ها و پهن ترین در نوک حاشیه برگ کامل است، سطح نازک کاغذی و بدون کرک است و سطح زیرین آن به شکل های مختلف کرک است و برگ های جوان در فروردین تا اردیبهشت ظاهر می شوند.

فصل گلدهی از فروردین تا اردیبهشت است. در زمان رویش برگ جدید، شاخه ها یا چترهای کوچک از یک شاخه تولید می شوند و 2 تا 4 گل زرد کم رنگ تا زرد مایل به سبز با قطر حدود 6 میلی متر به سمت پایین کشیده می شوند.

طول گلبرگ ها حدود 2 میلی متر و دارای 6 گلبرگ است  کاسبرگها 6 عدد، مستطیل، بزرگتر از گلبرگها، سبز کم رنگ با ته مایل به قرمز جزئی هستند.

شش پرچم و یک سبک ضخیم وجود دارد  و بساکها هنگام لمس به شدت به سمت داخل خم می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *