پنل

روشنایی پنل ال ای دی قابل تنظیم به عنوان طولانی‌ترین طول عمر شناخته شده است.

برای مثال میانگین مدت زمان استفاده از لامپ‌های ال ای دی در حدود 60 هزار ساعت است، در حالی که میانگین مصرف لامپ‌های 60 وات رشته‌ای در حدود 1500 ساعت و لامپ‌های سی اف ال بین 6000 تا 15000 ساعت می‌باشد.

در حقیقت محاسبه طول عمر چراغ‌ها بر مبنای ساعت‌های عملکرد لامپ نیست، بلکه این محاسبه بر مبنای مقدار ساعتی است که چراغ در محدوده‌ درصد روشنایی مطلوب عمل می‌نماید.

هنگامی که درصد روشنایی به مقداری کمتر از ۳۰ درصد برسد، زمان تعویض لامپ می‌باشد. با فرض استفاده ۸ ساعت در روز از پنل‌های ال ا دی انتظار می‌رود طول عمری حدود ۱۷ سال داشته باشند.

پنل

بهره‌نوری بالا و طول عمر بسیار بالا، راهکارهایی کارآمد، برای افزایش بهره‌وری سیستم‌های روشنایی است.

تکنولوژی به کاربرده شده در پنل‌های ال ای دی  یک تکنولوژی سبز برای تأمین روشنایی است.

پنل‌های ال ای دی  اشعه‌ای از خود ساطع نمی‌کنند. همچنین فرآیند تولید پنل‌ها تقریباً هیچ نوع آلودگی ایجاد نمی‌کند.

همه مواد استفاده شده برای تولید پنل‌ها را می‌توان بازیافت نمود. این ویژگی قابل بازیافت بودن برای توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بسیار ضروری است.

یک ویژگی مهم در انتخاب پنل‌ها، میزان شار نوری است. شار نوری، میزان کلی نور ساطع شده از منبع نور می‌باشد. میزان شار نوری مورد نیاز برای محیط‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

توان، میزان انرژی مصرفی منبع نوری را نشان می‌دهد. توان به وسیله شار نوری برای اندازه‌گیری بهره‌وری انرژی چراغ‌های ال ای دی  محاسبه می‌گردد.

در مقایسه با تیوب‌های فلورسنتی قدیمی، پنل‌های ال ای دی  نور بیشتر در مقابل مصرف توان انرژی کمتری را ارائه می‌نمایند که منجر به افزایش لومن وات و افزایش بهره‌وری خواهد گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *