۳ دستور ساده و آسان از خرما کبکاب لاکی برای تهیه حلوا مجلسی!

خرمای خرما کبکاب لاکی یکی از ارقام خرمای ایرانی است.

یکی از مقرون به صرفه ترین و معتبرترین مظاهر صادراتی ایران خرمای زاهدی است (نام دیگر خرمای زاهدی قصاب است!).

این خرمای بیضی شکل به دلیل رنگ خاص، طعم خاص و البته شرایط نگهداری بسیار ساده طرفداران زیادی دارد.

خرما زاهدی و خرما کبکاب لاکی یکی از خرماهای پرطرفدار در ایران و کشورهای جهان است. این خرماها خشک و در برخی موارد نیمه خشک هستند.

خرما زاهدی حمل و نگهداری بسیار آسانی دارد و طعم بسیار خوبی دارد.

خرما

زاهدی به دلیل قیمت بالا و خواص فراوانی که دارد، مصرف بسیار خوبی به خصوص در افراد دیابتی دارد. قند بالایی دارد و برای تولید الکل و سرکه مفید است.

همچنین هسته آن به گوشت خرما چسبیده است خرمای زاهدی را اغلب اواخر شهریور می چینند که اغلب تا اوایل پاییز ادامه می یابد.

زاهدی سرشار از فیبر است، به همین دلیل افراد مبتلا به مشکلات گوارشی باید آن را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند. کلسیم زاهدی بسیار بالاست و به همین دلیل برای استخوان ها مفید است.

دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی بسیار مفید است. همچنین منگنز موجود در این خرما باعث تسکین اعصاب می شود این خرما اکسیر جوانان کشورهای پیشرفته است و تقاضاهای زیادی دارد.

خرمای مضافتی یکی از محصولات خرمای ایران است خرمای مضافتی یکی از ارقام مهم و معروف خرما است که در خوزستان در داخل ایران می روید.

خرمای کیمیا یکی از با ارزش ترین و خوش طعم ترین خرمای ایران و جهان است. این نوع خرما به دلیل رطوبت زیاد ماده خشک نیست.

بنابراین شرایط نگهداری آن در بازه دمایی 5- تا 5 درجه سانتی گراد می باشد. این خرماها از تاریخ های نیمه مرطوب با رطوبت نسبی بین 15 تا 35 درصد بسته به زمان صرف شده و نوع و محل کاشت می باشد.

اگرچه اکثر خرماها را می توان در دماهای مختلف نگهداری کرد، اما توصیه می شود خرما مضافتی را در یخچال و دور از نور خورشید نگهداری کنید و گرمای محیط بر آن غالب نباشد، زیرا باعث می شود زمان نگهداری محصول کاهش یابد یا محصول کاهش یابد.

مورد حمله حشرات خرمای مضافتی در اواخر تابستان چیده می شود و سیاه، براق، نازک و صاف است. خرمای مضافتی یکی از لذیذترین انواع خرما در دنیاست.

شهرستان بم در ایران دارای بهترین عرضه کنندگان خرما مضافتی و عمده فروشی خرما می باشد.

شربت خرمای کیمیا ایران برای تهیه شهد، شکر طبیعی، شکر مایع، انواع غذاها و شیرینی ها، نئوپان، الکل صنعتی، شکلات و … مفید است سانکسپورت بهترین خرمای بام ایران عمده فروش است.