مقایسه کیفیتی عسل صفادشت خوانسار با سایر برندهای تولیدی عسل در ایران!

عسل مایع خوش طعمی است که توسط زنبورهای عسل با استفاده از شهد گیاهان گلدار تهیه می شود.

بیش از 320 نوع از این ماده غذایی وجود دارد که از نظر رنگ، طعم و مزه با هم تفاوت دارند و عسل عمدتاً 17 درصد از آب تشکیل شده است.

دو نوع انواع قندهای ساده عبارتند از: فروکتوز 38 درصد، گلوکز 31 درصد و شامل مواد ثانویه. قندهای پیچیده، مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها است.

برخی از آنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و شایان ذکر است که عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای بسیاری از غذاها استفاده می شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

از دیگر فواید عالی عسل صفادشت خوانسار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عسل فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد که مهمترین آنها عبارتند از: سرشار از آنتی اکسیدان: عسل با کیفیت بالا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای بدن مهم هستند.

از جمله؛ اسیدهای آلی، فنل ها؛ مانند: فلاونوئیدها (به انگلیسی: Flavonoids) و این آنتی بیوتیک ها با کاهش خطر حملات قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان همراه هستند و ممکن است سلامت چشم را نیز ارتقا دهند.

کمک به بهبود سطح فشار خون: مطالعات انجام شده بر روی انسان و موش نشان داد که مصرف عسل ممکن است به بهبود سطح فشار خون کمک کند و دلیل این امر به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن است.

قوری

بهبود سطح کلسترول خون: خوردن عسل سطح لیپوپروتئین با چگالی کم را کاهش می دهد. یا به اصطلاح کلسترول مضر (LDL) که سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش می دهد.

یا به اصطلاح کلسترول مفید (به انگلیسی: HDL). کاهش سطح تری گلیسیرید: بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم عسل با کاهش سطح تری گلیسیرید همراه است، به خصوص زمانی که به جای شکر مصرف شود.

پیشگیری از رفلاکس معده: مطالعات اخیر نشان داده است که عسل ممکن است رفلاکس اسید معده و مواد هضم نشده را با پوشش مری و معده کاهش دهد که به کاهش خطر رفلاکس معده به مری کمک می کند.

عسل باعث رفع التهاب و دل درد می شود محافظت از بدن در برابر عفونت را بر عهده دارد.

در یک مطالعه نشان داد که برخی از انواع عسل; عسل مانوکا ممکن است به محافظت از بدن در برابر قرار گرفتن در معرض باکتری که باعث اسهال مزمن و بیماری می شود، کمک کند.

دارا بودن خواص ضد التهابی: عسل به بهبود زخم، التیام سوختگی کمک می کند و درمان موثری برای زخم پای دیابتی است.

کاهش سرفه در کودکان: برخی مطالعات نشان می دهد که عسل علائم سرفه را کاهش می دهد و کیفیت خواب را بهتر از داروهای سرفه افزایش می دهد.