مضرات نوشیدن آب در ظروف مسی

1) قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت بالای مس باعث ناراحتی معده، استفراغ و اسهال می شود. آسیب کبد و کلیه نیز ممکن است رخ دهد. و همچنین قیمت ظروف مسی هم نسبت به ظروف های دیگر گران تر می باشد.

2) مصرف آب راکد که از لوله های حاوی مس می گذرد، که باعث می شود مقادیر زیادی مس به داخل آب نفوذ کند، یکی از روش های مسمومیت با مس است.

در اصل، آب ظروف نقره به سادگی آبی است که در یک ظرف نقره ذخیره شده است. این به یون‌های مس اجازه می‌دهد تا به طور ایمن وارد آب شوند. ما در مورد فواید مختلف آب مس، از بهبود هضم، متعادل کردن فشار خون تا مبارزه با سرطان صحبت کردیم. امروز با گنجاندن آن در رژیم غذایی خود یک قدم به سمت سلامتی بردارید!

سوالات متداول
1) آیا می توانیم تمام روز آب مس بنوشیم؟
آب تزریق شده با ظرف نقره حاوی حداقل مقدار مس است و بنابراین نوشیدنی ایمن است. با این حال، از آنجایی که بدن انسان به مقدار بسیار کمی به مس نیاز دارد، در برخی موارد نادر، هنگام نوشیدن آب دم کرده مس، مس اضافی در بدن ایجاد می شود. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، نوشیدن آب دم کرده مس فقط به مقدار محدود توصیه می شود. مصرف آب مس خود را به یک تا دو لیوان در روز محدود کنید.

2) آیا مس برای سلامتی مفید است
مس یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. مس همراه با آهن برای تولید گلبول های قرمز ضروری است. به بدن در حفظ سلامت استخوان ها، عروق خونی، اعصاب و سیستم ایمنی کمک می کند. مکمل های مس ممکن است خطر بیماری های قلبی عروقی و پوکی استخوان را نیز کاهش دهند.

3) آیا مس با آب واکنش نشان می دهد؟
خیر، هیچ مدرک علمی دال بر واکنش فلزاتی مانند مس، نقره با آب وجود ندارد.

4) آیا می توانیم آب مسی شارژ شده را بجوشانیم؟
جوشاندن آب در ظروف برنز توصیه نمی شود، زیرا این امر می تواند بر روی بطری شما تأثیر منفی بگذارد و به طور بالقوه باعث شود آب بیش از حد برنز را از بطری شما جذب کند (هر چه دمای آب مهمتر باشد، توانایی جذب فلزاتی مانند فلز مس)

  • منابع:
  1. 13 Benefits of Drinking Water from a Copper Vessel
  • تبلیغات:
  1. با این شیوه رقیب سرمایه گذاران باشید!
  2. اولین کفش چرم هیتلر در بازار تهران به فروش میرسد
  3. کارخانه چرم توسط حامیان محیط زیست به آتش کشیده شد!
  4. کشف بزرگترین شهاب سنگ قرن در ایران!