عوامل تاثیرگذار بر روی عملکرد فوم بتن ارومیه در ساخت و سازهای صنعتی!

امرزوزه استفاده از فوم بتنی به سبب ساخت و سازهای ساختمان های بلند و فوق بلند نیاز به کاهش وزن دیوارها را برمید بتن فوم به دلیل سیاست ملی که از بهره وری انرژی ساختمان ها حمایت می کند، به یکی از نقاط داغ در تحقیقات مصالح ساختمانی تبدیل شده است.

دانه‌های توخالی فوم بتن ارومیه (GHBs)، یک عایق حرارتی معدنی جدید، با ساختار توخالی کروی، حفره‌های هوای بسته، سطح شیشه‌ای، خواص فیزیکی و شیمیایی پایدار است.

که باعث کمتر شدن چگالی کم، هدایت حرارتی کم و سیالیت خوب مشخص می‌شوند GHB ها به طور گسترده در پوشش ها، ملات حرارتی و عایق های حرارتی استفاده می شوند.

محققان خواص مکانیکی و هدایت حرارتی بتن فوم دار را با افزودن پرلیت و الیاف منبسط شده بهبود بخشیده اند.

فوم

با افزودن پرلیت های منبسط شده، بتن فوم دار 900 کیلوگرم بر متر مکعب تهیه کرد بتن فوم آماده شده دارای رسانایی حرارتی 0.1334 w/(m·k) و مقاومت فشاری 28 روزه 3.2 مگاپاسکال است.

چن و لیو [ 18 ] با استفاده از سیمان پرتلند معمولی (با مقاومت فشاری 28 روزه 72.5 مگاپاسکال)، سیمان آلومینا بالا (92.4٪ SiO 2 ) 800 کیلوگرم بر متر مکعب بتن فوم دار تهیه کردند.

فیبر PP و فیبر EPS بتن فوم آماده شده دارای مقاومت فشاری 28 روزه 11.0 مگاپاسکال و رسانایی حرارتی بالا 0.25 w/(m·k) است GHB ها به طور گسترده در ملات حرارتی و عایق ها اضافه می شوند.

این دانه ها می توانند چگالی مصالح بتن را کاهش دهند و به طور قابل توجهی خواص عایق حرارتی ملات و بتن را افزایش دهند.

با این وجود، مطالعات کمی کاربرد GHBs را در بتن فوم دار (GHBFC) گزارش کردند. به طور کلی، GHB های با ابعاد کوچک، مقاومت فشاری بالایی را نشان می دهند.

GHB های کوچک در مقایسه با پرلیت های منبسط شده با خاصیت عایق حرارتی بالا، استحکام بالاتری را نشان می دهند و حداکثر مقاومت فشاری بتن فوم دار را بهبود می بخشند.

علاوه بر این، GHBهای کروی قابلیت پراکندگی بالاتری را نسبت به الیاف نشان می دهند که اثر تقویتی برجسته ای را ارائه می دهند و بنابراین می توانند برای ساده سازی ساخت مواد بتن اصلاح شده استفاده شوند.