طرز پخت گوشت بلدرچین سوپ

گوشت بلدرچین یکی از لذیذترین گوشت های موجود بر روی کره زمین است. شما می توانید با استفاده از گوشت این پرنده غذایی لذیذ و بی نظیر را به خود و اطرافیانتان هدیه کنید. ما در ادامه مطلب برای شما چند نوع طرز پخت گوشت بلدرچین را برای شما آماده کرده ایم.

طرز پخت گوشت بلدرچین سوپ

گوشت بلدرچین سوپ

سوپ بلدرچین از سوپ هایی محسوب می شود که معمولا برای تقویت بیماران تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ بلدرچین در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم :

بلدرچین ۲ عدد

گندم پوست کنده ¾ لیوان

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

هویج ۱ عدد بزرگ

پیاز ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

برای تهیه سوپ بلدرچین خوشمزه ابتدا بلدرچین را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۲ لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه کف های روی سطح آب را می گیریم.گرفتن کف ها باعث می شود که بلدرچین طعم و بوی بدی نداشته باشد. پس از اینکه گوشت بلدرچین نرم شد، آنرا از قابلمه خارج می کنیم و به صورت ریش ریش خرد می کنیم. به هیچ وجه بلدرچین را با دیگر مواد نپزید، پختن بلدرچین با دیگر مواد باعث می شود که نتوانیم استخوان های آنرا خارج کنیم که این امر باعث می شود استخوان ها در سوپ پخش می شوند. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.در این مرحله پیاز را به همراه مقدار بسیار کمی روغن به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز نرم شود. در ادامه هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه گندم شسته شده به قابلمه اضافه می کنیم.حالا اجازه می دهیم گندم لعاب بیندازد و هویج به طور کامل بپزد، سپس گوشت بلدرچین را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به قابلمه می افزاییم..در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در صورتی که این سوپ را برای بیماران درست می کنید، فقط در آخر مقداری نمک اضافه کرده و از اضافه کردن ادویه خودداری کنید.

طبخ گوشت بلدرچین

طبخ گوشت بلدرچین رسپی های گو‌شت بلدرچين زیاد است و شاید هر کسی به نوعی ان را درس کند، فراموش نشود که بلدرچين بوی بد می‌دهد و برای اینکه این بو گرفته شود ان را داخل ادویه و پیاز استراحت دهید یکی از روش های پخت بلدرچین تهیه خوراک بلدرچین است. با استفاده از تهیه خوراک بلدرچین می توانید غذای خوشمزه را به خود هدیه دهید. طرز تهیه خوراک بلدرچین بسیار ساده است. ابتدا بلدرچین های خریداری شده را پاک می کنید و سپس با آب ، لیمو ترش، پیاز خرد شده و ادویه جات آن را مزه دار کنید. بعد از مزه دار کردن بلدرچین ها را درون یخچال به مدت ۴ ساعت قرار می دهید تا مواد گفته شده به خوبی به بافت بلدرچین رسوخ کند.

بلدرچین ها را بعد از چهار ساعت با استفاده از رب گوجه و پیاز خرد شده تفت دهید و سپس آن را به صورت کامل سرخ نمایید. اجازه دهید گوشت بلدرچین به صورت کامل سرخ و پخته شود. حالا نوبت قارچ، هویج و سیب زمینی سرخ کرده است که آنها را به بلدرچین پخته شده و یا سرخ شده اضافه کنید. اکنون خوراک بلدرچین شما آماده است و می‌توانید آن را میل نمایید

گوشت بلدرچین زودپز است یا دیرپز

یکی از دغدغه های خانمهای خانه دار در هنگام پخت انواع غذاها با گوشت بلدرچین منجمد، دیرپز بودن آن است که برای تسریع در روند پخت آن می توانید آن را درون زودپز سرو کنید.

برخلاف ظاهر کوچک و ظریف این پرنده، برای پخت گوشت آن باید مدت زمان بیشتری نسب به پخت گوشت گوساله و گوسفند صرف کنیم.

گوشت بلدرچین تو شیشه

گوشت بلدرچین تو شیشه عصاره بلدرچین (یا به زبان عامیانه گوشت بلدرچين تو شیشه) دارای خواص بسیار زیادی است و معمولاً در زمان بیماری برای تقویت سیستم ایمنی بدن از گوشت و یا عصاره آن استفاده می‌شود. همانطور که امروزه مشاهده می‌کنید انواع عصاره‌ها بصورت جامد و قرص یافت می‌شود ولی باید توجه داشت که برای استفاده از خواص این عصاره و اطمینان از سلامت و کیفیت آن بهتر است که بصورت خانگی تهیه شود. مواد لازم برای تهیه عصاره بلدرچین در شیشه:

۱. بلدرچین: ۵ – ۶ عدد

۲. هویج: ۱ عدد

۳. کرفس: ۱ شاخه کوچک

۴. پیاز: ۱ عدد

۵. نمک: به میزان بسیار کم

ابتدا بلدرچین ها را بخوبی پاک کرده و داخل و خارج آن را بشویید. در کنار آن پیاز، هویج و کرفس را نیز شسته و به قطعات متوسط خرد نمایید. بلدرچین را همراه هویج، کرفس و پیاز خرد شده داخل شیشه ریخته و مقدار کمی نمک اضافه کنید سپس درب شیشه را محکم ببندید.شیشه‌ها را داخل قابلمه مورد نظر قرار داده و تا زیر درب آن آب اضافه نمایید. شیشه‌ها باید بطور کامل در سطح قرار بگیرد و شناور نباشد، در غیر اینصورت یک جسم سنگین روی شیشه‌ها قرار دهید تا ثابت باقی بماند.

نکته: شیشه مورد استفاده حتماً دارای درب فلزی باشد.

در این مرحله باید آب داخل قابلمه به نقطه جوش برسد، به همین منظور حرارت را زیاد کرده و پس از آنکه آب بجوش آمد حرارت را کم کرده تا تحت حرارت ملایم پخت گوشت انجام شود.حدوداً ۳ الی ۴ ساعت زمان برای پخت گوشت و خارج شدن عصاره آن لازم است. پس از گذشت این زمان میتوان شیشه‌ها را خارج کرده و پس از سرد شدن عصاره را از گوشت جداسازی نمایید.

گوشت بلدرچین چطور درست کنیم

در مطالب قبلی در رابطه با این مطلب که گوشت بلدرچین را چطور درست کنیم مطالبی خواندیم، حال خالی از لطف نیست که به بیان خواص گوشت این پرنده بپردازیم.

گوشت بلدرچین غنی از آهن و فولات است که با خوردن آن، نیاز روزانه بدن تامین خواهد شد.

بسیاری از افرادی که از فقر آهن و بیماری کم خونی رنج می برند باید تخم بلدرچین و گوشت آن را در وعده های غذایی خود بگنجانند.

زرده تخم بلدرچین سرشار از پروتئینهایی است که در بهبود عملکرد شبکیه چشم موثر است و هم چنین گوشت بلدرچین غنی از ویتامین A و کاروتن می باشد که در بهبود دید چشم موثر است.

ویتامین E موجود در گوشت بلدرچینها مانند یک ماسک قوی در جهت جلو گیری از پیری زود رس، تیرگی و چروکیدگی پوست شما عمل می کند.

گوشت بلدرچین چقدر طول میکشه بپزه

گوشت بلدرچین چقدر طول میکشه بپزه با توجه به مطالب گفته شده و روشهای طبخی که برای گوشت بلدرچین بیان کردیم؛ ممکن است این سوال برای برخی افراد پیش بیاید که (گوشت بلدرچین چقدر طول میکشد تا بپزد)؟

از آن جایی که گوشت بلدرچین بر خلاف ظاهر ظریف و بافت لطیفی که دارد، دیرپز می باشد، می توان آن را درون زودپز قرار داد تا سرعت پخت آن بالا رود اما در این روش ممکن است استخوانهای بلدرچین نیز پخته و نرم شوند.

در صورتی که برای پخت آن عجله ندارید، می توانید آن را درون قابلمه چدنی پر از آب بر روی گاز قرار دهید و در حدود دو ساعت بعد گوشت شما آماده سرو می شود.

چلو گوشت بلدرچین

روش طبخ این غذا بدین گونه است که در ابتدا یک پیاز بسیار بزرگ را با روغن کمی تفت می دهیم، سپس گوشت بلدرچین شسته شده را به پیاز اضافه می کنیم و ادویه های لازم مانند نمک، فلفل سیاه و پاپریکا، جوز هندی و زردچوبه را می افزاییم.

کمی که سرخ شد به آن مقدار زیادی زعفران دم کرده و کره اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که گوشت به همراه آب پیاز چندین ساعت بپزد.

دقت کنید که هیچ آبی به خوراک اضافه نکردیم و گوشت با آب پیاز پخته می شود.

در مرحله ی بعد می توانید برنج را با قالبهای زیبایی دیزاین کرده و گوشت را نیز در کنار آن درون ظرف جدا گانه ای بکشید و با هویج و ریحان دیزاین کنید.

چلو گوشت کره ای زعفرانی شما آماده سرو است

چگونه گوشت بلدرچین را کباب کنیم

چگونه گوشت بلدرچین را کباب کنیم *برای تهیه بلدرچین کبابی باید توجه داشته باشید که گوشت بلدرچین دیرپز است و به همین علت قبل از کبابی کردن باید آن را نیم پز کنید که برای این کار بلدرچین را با کمی پیاز، جعفری، ادویه و آب نیم پز کنید. بعد از نیم پز شدن پوست رویی بلدرچین را جدا کرده و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. بسیاری از افراد گوشت بلدرچین را به صورت آبپز و یا خوراک نمی خورند و مایل هستند آن را به صورت کبابی سرو کنند.

با یک سرچ ساده می توانیم پاسخ سوال ( چگونه گوشت بلدرچین را کباب کنیم) را دریابیم.

روشهای بسیاری برای گریل کردن و یا کبابی کردن گوشت بلدرچین وجود دارد که ماهیت اصلی همه این روشها یکی است و تنها تفاوت آنها در نحوه مزه دار کردن گوشت است.

برخی افراد هم بدون مزه دار کردن گوشتها را کبابی می کنند.

برای گریل کردن گوشت بلدرچین می توان آنها را به سیخ کشید و یا روی توریهای کبابی قرارداد.

برای مزه دار کردن گوشت بلدرچین در ابتدا باید مقداری پیاز، سیر و آبلیمو را بر روی گوشت ریخته سپس زعفران دم کرده را افزود و بر روی آن سلفون کشید و داخل یخچال قرار داد .

پس از گذشت چند ساعت گوشت شما مزه دار شده و می توانید آن را کبابی کنید.

اضافه کردن نمک و فلفل در این روش کاملا اختیاری است و به ذائقه ی فرد بستگی دارد.

چند غذا با گوشت بلدرچین

غذاهایی که میتوان با گوشت بلدرچین درست کرد سوپ و خوراک بلدرچین و دلمه، چلو گوشت، کباب آن است که حتما همه ی این ها را امتحان کنید طعم بخصوص و لذیذی دارند.

حلیم با گوشت بلدرچین

حلیم با گوشت بلدرچین طرز تهیه حلیم با گوشت بلدرچین همانند حلیم های دیگر است. فقط کافی است بلدرچین پاک شده را همراه با آب و کمی پیاز و نمک بگذاریم بپزد و سپس ریش ریش کنیم به بلغور گندم پخته شده اضافه کنیم.

گوشت بلدرچین در فر

گاهی اوقات در خانه میل کباب بلدرچین دارید. شما می‌توانید به راحتی با این دستور پیش بروید و یک بلدرچین کبابی در خانه داشته باشید. 4 عدد بلدرچین

3 عدد پیاز بزرگ

نمک، فلفل، پودر سیر، پودر گلپر، فلفل دلمه ای

آبلیمو یا لیموترش

سیب زمینی، گوجه، بادمجان، کدو، بامیه و… دلخواه

شکم بلدرچین را خوب تمیز کردم و شستم

بعد در ظرفی گذاشتم و دو تا پیاز را خلالی خرد کردم و روش ریختم.

فلفل سیاه و نمک و پودر سیر و کمی آبلیمو و ادویه و پودر گلپر اضافه کردم و مواد را خوب با هم مخلوط کردم و داخل شکم بلدرچین را هم از مواد کمی پر کردم و یه نصفه لیموترش هم تو شکم هر کدام گذاشتم. درب ظرف را بستم و برای 4-3 ساعت داخل یخچال گذاشتم تا بلدرچین ها مزه دار بشوند

.بعد ظرفی که بشه داخل فر گذاشت را کمی چرب کردم و یه لایه پیاز کف ظرف حلقه کردم. بلدرچین ها را روی پیازها چیدم.

مقداری سیب زمینی و گوجه و لیمو ترش را با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه مزه دار و مخلوط کردم و دور بلدرچين ها گذاشتم. مقداری کدو، بادمجان، قارچ، فلفل دلمه ای و.. هم میتوان برش زد و کنار بلدرچین ها گذاشت. فر را روی دمای 180 درجه روشن کردم تا گرم بشه. بعد چند قاشق آب داخل ظرف ریختم و با فویل روی ظرف را پوشاندم و چند جاشو سوراخ کردم.ظرف را طبقه وسط فر به مدت دو ساعت گذاشتم. بعد فویل را از روی ظرف برداشته و شعله گریل و روشن کنید. با کمی روغن و زعفران روی بلدرچین ها را کاور کردم و به مدت 5 دقیقه زیر گریل گذاشتم تا روی بلدرچین ها هم طلایی بشوند.

جدول ارزش غذایی گوشت بلدرچین

جدول ارزش غذایی گوشت بلدرچین در صورتی که شما هم علاقه دارید از ارزش غذایی گوشت بلدرچین آگاه شوید می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت، جدول مربوطه را مشاهده نمایید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوشت بلدرچین میزان چربی بسیار کمی دارد و به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

گوشت بلدرچین میزان کلسترول بد خون را بسیار کاهش می دهد البته به شرطی که برای طبخ آن از روغن های مفید و پرخاصیت مانند روغن کنجد که غیر اشباع هست، استفاده کنید.

خواص عصاره گوشت بلدرچین

عصاره گوشت بلدرچین برای بیماران کرونایی بسیار مفید است ، این عصاره به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند .همانطور که می دانید بلدرچین از خواص بسیاری برخوردار است که از جمله آن می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. به همین دلیل روزهایی که به بیماری کرونا مبتلا شدید بهتر است از بلدرچین زیاد استفاده کنید

عصاره گوشت بلدرچین در شیشه

عصاره گوشت بلدرچین در شیشه در مطلب قبلی آموزش عصاره گوشت بلدرچين را خدمتتان عرض کردم. حالا خالی از لطف نیست که چند نکته راجب آموزش عصاره به شما بگوییم. از این عصاره میتوان در اکثر غذاها خصوصاً برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران کرونایی استفاده کرد.

در صورت تمایل میتوانید از یک حبه سیر نیز استفاده نمایید.

زمان اضافه کردن مواد داخل شیشه دقت کنید تا ۲/۳ از حجم شیشه پر شود.

برای خوشمزه‌تر شدن عصاره میتوانید از جعفری نیز استفاده کنید.

زمانی که آب داخل قابلمه کاهش پیدا کرد دقت کنید که حتماً آب ولرم و از کنار به قابلمه اضافه نمایید و روی سطح شیشه‌ها آب ریخته نشود.

در صورتی که این عصاره را برای کودکان زیر یکسال آماده می‌نمایید پیاز و سیر را حذف کنید چرا که ممکن است دستگاه گوارش را اذیت کند.