راهنمای آشپزی و مراقبت از ظروف مسی

به احتمال زیاد، جزیره ای یا حداقل، شمارنده هایی وجود دارد که مایل ها طول می کشد، که روی آن خرد می کنید، تاس می کنید و مخلوط می کنید. (شما ایستگاه‌های جداگانه‌ای را برای هر کدام راه‌اندازی می‌کنید، فقط به این دلیل که می‌توانید.) وسایل و ابزارهایی برای شما در هر اختلاط و هوس‌های هیجان‌انگیز، مکان‌هایی برای پخت و سپس خنک کردن همه آخرین ساخته‌های شما آماده هستند. و در جایی شاید بالای اجاق گاز، شاید در کنار آن – احتمالاً دیگ های مسی، زیبا و درخشان و آماده برای دم کشیدن وجود دارد.

اما قابلمه‌ها و ظروف مسی کیلویی چیزی بیش از رویاپردازی، برای فیلم‌های ذهنی آشپزی در کنار جولیا چایلد و برگرداندن املت کامل شما هستند. دلیلی وجود دارد که از نظر برخی، اینها کرم دولاکرم ظروف پخت و پز هستند. برای کسانی از شما که به اندازه کافی خوش شانس هستید که آنها را دارید – یا کسانی که دوست دارند در آشپزخانه رویاهای خود به درستی با آنها رفتار کنند – ما درباره مس صحبت می کنیم.

چرا ممکن است بخواهید با مس آشپزی کنید
مس نه تنها اجاق گاز شما را شیک می کند، بلکه هنگام آشپزی به شما کمک می کند. مس به عنوان یک فلز، یکی از بهترین هادی های گرما است: به سرعت گرم می شود و گرم می ماند و باعث توزیع یکنواخت گرما می شود، و – بهترین قسمت این است – پخت یکنواخت غذا. این به این معنی است که دیگر هیچ لکه سوخته ای وجود ندارد، دیگر سوزاندن وجود ندارد. شما کنترل بیشتری روی همه چیز دارید. دیدن؟ دست کمک.

و در حالی که شما را در اختیار داریم، شایعه‌ای را که می‌خواهیم رد کنیم: مس برای پختن در آن 100% ایمن است، تا زمانی که با فلز دیگری غیر واکنش‌پذیر پوشانده شود (و اکثر ظروف مسی مشهد اینطور هستند). معمولاً آسترهای ساخته شده از نیکل، قلع یا فولاد ضد زنگ را خواهید یافت. هر چیزی و همه چیز را در این تابه ها بریزید. روکش فلزی شما و غذایتان را ایمن نگه می دارد.

مس گیج سنگین – مانند این بشقاب‌های پای گرد قدیمی بازسازی‌شده – غذای شما را به‌طور یکنواخت طبخ می‌کند.

یک استثنا: انواع خاصی از ظروف مسی بزرگ مانند کاسه‌های سفیده تخم‌مرغ و تابه‌های مربا وجود دارند که در واقع از ویژگی‌های واکنش‌پذیر مس برای انجام کار خود استفاده می‌کنند – پروتئین‌های موجود در سفیده تخم‌مرغ را تثبیت می‌کنند و به سرعت به تغییرات دما واکنش نشان می‌دهند. دقت بیشتر در حین پخت مرباهایتان به ترتیب. به همین دلیل، آنها با فلز غیر واکنشی پوشانده نمی شوند، اما طبق دستور پخت با آنها بی خطر هستند.

تمیز کردن و مراقبت از ظروف مسی شما
با مست خوب باش به مس خود اعتماد کنید مس ده گانه فلزات است – آماده انجام هر کاری که از آن بخواهید، بدون هیچ زحمتی است. از آنجایی که با حرارت بسیار کارآمد است، معمولاً نیازی به استفاده از شعله زیاد یا پیش گرم کردن قبل از پخت نیست. حرارت خود را متوسط ​​نگه دارید و اجازه دهید تابه بقیه کار را انجام دهد.

اگر به طور تصادفی نسبت به گرما کمی بی تاب شدید و شعله را روشن کردید، ممکن است تغییر رنگ رخ دهد. اگر این اتفاق بیفتد، نگران نباشید، فقط یک پاک کننده مس رایت (یا براسو) و کمی گریس آرنج در آینده شما وجود خواهد داشت.

شایعه ای در مورد تمیز کردن مس شنیده اید و این است:
درست نیست! یکی از اسطوره های بزرگ ظروف مسی سفید این است که مراقبت از آنها دشوار است. ما در حال رد کردن آن، در اینجا و در حال حاضر. دیگ‌های مسی طوری ساخته می‌شوند که دوام بیاورند – برای جوشاندن، تفت دادن و پختن با بهترین آنها – و از طرف دیگر زنده بیرون می‌آیند. مهمتر از همه، اکثر زخم های جنگی که آنها ایجاد می کنند را می توان با موفقیت فقط با یک انبار و کمی صبر بهبود بخشید.

  • منابع:
  1. A Guide to Cooking in and Caring for Copper
  • تبلیغات:
  1. استفاده از لباس زیر بسیار اهمیت دارد!
  2. تقویت سیستم ایمنی با مصرف میوه خشک
  3. استفاده از دستگیره کابینت در تمامی زمینه ها
  4. مصرف میوه خشک و خواص آن برای بدن