بلدرچین مینیاتوری + قیمت خرید فروش

بلدرچین دارای نژادهای مختلفی می باشد که یکی از آنها به نام بلدرچین مینیاتوری شناخته شده است. بلدرچین مینیاتوری نر و ماده این نژاد دارای تفاوت هایی هستند بنابراین به راحتی می توان آنها را از هم تشخیص داد.تقریبا همه بلدرچین های مینیاتوری به عنوان پرنده زینتی پرورش داده می شوند ولی می توان از آنها جهت تولید جوجه و گوشت بلدرچین اهواز و تخم نیز استفاده کرد.

بلدرچین مینیاتوری + قیمت خرید فروش

بلدرچین مینیاتوری

بلدرچین مینیاتوری بلدرچین های مینیاتوری، پرندگانی از تیره قرقاولان بوده که در ابتدا برای آوازشان اهلی شدند، اما پس از مدتی، پرورش آن ها برای تولید گوشت و تخم نیز رونق یافت. این بلدرچین ها که بیشتر به عنوان پرنده زینتی پرورش می یابند، از کشور چین به سایر کشورها ارسال شده و پرورش آن در دهه های اخیر در ایران رونق یافته است.این بلدرچین که به نام بلدرچین مینیاتوری، بلدرچین سینه آبی و یا بلدرچین آبی آسیایی نیز شناخته می شود. جزو نژادی از بلدرچین ها می باشد که از جنوب شرقی آسیا تا اقیانوسیه وجود دارند و شامل ۱۰ زیر گونه مختلف می شوند.در بدن بلدرچین نر می توان رنگ هایی مختلفی شامل آبی ، قهوه ای ، نقره ای ، سیاه ، سفید و… را مشاهده کرده اما بلدرچین های ماده از تنوع رنگی کمتری بهره مند هستند و رنگ آبی در میان پرهای این پرنده وجود ندارد همین باعث تغییر رنگ گوشت بلدرچین زنده می شود.

نقطه تمایز بلدرچین های مینیاتوری نر با ماده در وجود رنگ های آبی در سینه و گردن آنها می باشد که فقط در جنس نر می توان مشاهده کرد. تغذیه بلدرچین های آبی آسیایی با سایر نژادها تفاوت چندانی ندارد. جوجه بلدرچین ها در 24 ساعت اول زندگی خود، نیازی به غذا ندارند و پس از آن شما میتوانید با محلول 90 درصد آب و 10 درصد شکر پرنده را تغذیه کنید. آنها معمولا تا 2 یا نهایتا 4 هفته، با غذای استارتر تغذیه میشوند و بعد از آن از دانه های مختلف و دان رشد مخصوص تغذیه می کنند.در این نژاد نیز تغذیه پرنده گوشتی با تخمگذار متفاوت خواهد بود. بلدرچین های تخم گذار به مواد معدنی و کلسیم بیشتر نیاز خواهند داشت. جدول زیر تغذیه این پرنده در تمام مراحل را نشان می دهد.

بلدرچین مینیاتوری قم

بلدرچین مینیاتوری قم بلدرچین مینیاتوری قم پرنده از تیره قرقاولیان، به شمار می‌آید. بلدرچین پرنده‌ای پر جنب و جوش و گوشت آن بسیار لذیذ می‌باشد، از لحاظ علمی ماده‌ای به نام گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه این پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهیچه در طول زندگی این پرنده فعال باشد گوشت آن لذیذتر است. در واقع، فعالیت و جنب و جوش زیاد در بلدرچین‌ها، باعث ازدیاد ذخیره گلیکوژن در بافت‌های ماهیچه‌ای آن‌ها می‌شود که این امر باعث می‌گردد گوشت این پرنده مانند پرندگان شکاری، بسیار لذیذ شود، به همین دلیل گوشت بلدرچین از گوشت مرغ و دیگر ماکیان برتری دارد. بلدرچین تازه مهیا پروتئین وزنی معادل 800 گرم دارد، و توانسته به بهترین شکل خواص گوشت بلدرچین را حفظ کند. گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین‌های 1 B 2 ،B ، و 6 B است. گوشت بلدرچین از چربی و کلسترول پایین‌تری نسبت به سایر گوشت‌های سفید برخوردار است. همین موضوع باعث شده که این گوشت باعث پیشگیری و جلوگیری از بیماری‌های قلبی شود.

گوشت بلدرچین ازجمله لذیذترین گوشت‌هایی است که خواص درمانی زیادی هم دارد. این پرنده لذیذ می‌تواند نیاز مردم به گوشت سفید را برطرف کند و به همین دلیل می‌توان این گوشت بسیار خوشمزه را به‌ عنوان جایگزین گوشت مرغ هم استفاده کرد. شاید در قدیم گوشت بلدرچین به‌ عنوان یک غذای لوکس به‌ حساب می‌آمد، اما در حال حاضر گوشت بلدرچین مینیاتوری جایگاه خود را در سفره غذای خانواده‌ها پیدا کرده است. بلدرچین در مقایسه با دیگر پرندگان ازجمله مرغ، پروتئین بیشتری دارد. همچنین گوشت بلدرچین دارای خاصیت‌های دیگری است که به‌ واسطه آن برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف هم پیشنهاد می‌شود.

بلدرچین مینیاتوری فوق سنگین

بلدرچین مینیاتوری فوق سنگین این نژاد از بلدرچین مینیاتوری فوق سنگین ضمن اینکه جنبه زینتی دارند، سالهاست که به منظور تولید تخم و گوشت پرورش داده می شوند. جهش های متعددی از آنها وجود دارند، این بلدرچین ها بیشتر در کشورهای آسیای شرقی پرورش داده می شوند اما با شرایط آب و هوای ایران نیز سازگار هستند.آنها پس از سازگاری با محیط پیرامون خود کاملاً مقاوم خواهند و توانایی تحمل سرما و گرما و حتی بیماری های مختلف را خواهند داشت، اما به منظور پرورش هرچه بهتر آنها می توان از تجهیزات گرمایشی و تهویه استفاده کرد و واکسن ها و داروهای لازم را در زمانی های مقرر به آنها تزریق کرد. مزیت بزرگ بلدرچین های فوق سنگین این است که به طور انحصاری روی زمین زندگی می کنند و با پرندگان دیگر تداخلی ایجاد نخواهند کرد. هزینه خرید و نگهداری آنها بسیار کم است، برای شروع کار می توان تخم نطفه دار ، جوجه های چند روزه و یا چند مولد از این نژاد را خریداری کرده و کار پرورش و توسعه گله را آغاز کرد.

بلدرچین مینیاتوری تخمگذار

بلدرچین مینیاتوری تخمگذار این پرندگان در سن بلوغ، همه چیز خوار بوده و به راحتی از سبزیجات، گندم، کنجاله سویا و حشرات تغذیه می کنند، بنابراین چنانچه آن ها را در خانه پرورش می دهید، میتوانید با میوه ها و سبزیجات خرد شده و دانه ها، آنها را تغذیه کنید.روش های پرورش بلدرچین مینیاتوری :با توجه به سودآوری این پرنده کوچک، پرورش بلدرچین به دو شیوه صنعتی و خانگی رونق یافته است:پرورش صنعتی طیور به صورت مصنوعی و با استفاده از دستگاه های بزرگ جوجه کشی انجام میگیرد، برای این منظور شما نیازمند خرید دستگاه جوجه کشی، تهیه سالن نگهداری، تهیه بلدرچین های مولد و یا تخم های نطفه دار خواهید بود.

شما با پیدا کردن بازار محصولات خود به راحتی می توانید سود زیادی از جوجه کشی صنعتی بلدرچین کسب کنید.به دلیل کوچک بودن جثه این پرنده، شرایط نگهداری آسان و هزینه پایین، پرورش آنها در خانه و در محیط های کوچک نیز امکان پذیر خواهد بود. توصیه می شود برای بهتر شدن راندمان جوجه کشی و جلوگیری از مشکلات جوجه کشی طبیعی، از دستگاه های جوجه کشی خانگی بلدرچین استفاده کنید، این دستگاه ها با تامین تمامی نیازهای تخم نطفه دار، عمل جوجه کشی را آسان تر کرده و راندمان کار را بالا میبرند. برای این منظور، تخم ها را از لانه بلدرچین جمع آوری کرده و یا با خرید تخم های نطفه دار از مراکز معتبر، شروع به جوجه کشی مصنوعی کنید.