اثبات ادعای پزشکان در مورد خواص بی نظیر نخود سه خوان کرمانشاه!

نخود فوایدی برای سلامتی دارد، زیرا سرشار از مواد مغذی است که آن را مفید می‌کند و دارای خواص سلامتی مختلفی است، از جمله:

ارتقاء سلامت دستگاه گوارش:

به لطف محتوای بالای فیبر غذایی در نخود سه خوان کرمانشاه، می تواند به شما در حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند، زیرا فیبر رژیمی به نرم شدن مدفوع و دفع آسان آن کمک می کند.

بعلاوه، فیبر غذایی همچنین به تغذیه باکتری های سالمی که در روده شما زندگی می کنند کمک می کند و از رشد بیش از حد باکتری های مضر جلوگیری می کند.

این به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

کنترل سطح قند خون

نخود دارای خواص زیادی است که ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند، زیرا دارای شاخص گلیسمی پایینی است، که معیاری است که توانایی غذاها در افزایش قند خون را اندازه گیری می کند.

نخود

غذاهای با شاخص گلیسمی پایین به آرامی هضم و سپس جذب می شوند و در نتیجه سطح قند خون به تدریج و متعادل تر می شود.

نخود همچنین منبعی غنی از فیبر محلول، چربی های سالم، پروتئین و نشاسته مقاوم به آنتی بیوتیک است که هضم کربوهیدرات ها را کند می کند.

چربی همچنین به کند کردن جذب کربوهیدرات ها از روده کمک می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن آهسته تر و پایدارتر قند در جریان خون می شود.

حمایت از سلامت استخوان

آهن، کلسیم و سایر مواد مغذی موجود در نخود می تواند به ساختار و استحکام استخوان کمک کند و نخود نیز می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان نقش داشته باشد.

کاهش خطر بیماری قلبی

نخود حاوی اجزای مختلفی است که شامل فیبر، پتاسیم، ویتامین های گروه B، آهن، منیزیم و سلنیوم است که ممکن است به سلامت قلب کمک کند.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که فیبر موجود در نخود با کاهش کلسترول بد (LDL) به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

در اینجا نیز وقتی با روغن زیتون مصرف شود، فواید آن افزایش می‌یابد، زیرا منبع بسیار خوبی از چربی‌های مفید برای قلب است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.